Friday, June 5, 2009

Chillin' Part Two

Hiking Activity @ KKB
.
"Ok semua kene amik cuti ataupun mc on thursday sbb kita akan ke KKB nk hiking di sana" kata along sbg ketua ekspidisi hiking kali ini. Si Borhan sah sah tgh cuti, mmg xde masalah. Hadi kebetulan kot hari tu die xde apa2 shooting. Along mmg cuti sbb die yg suggest that day. Kak Dira segera apply cuti dan cutinya telah di approve. Aku plak mmg bermasalah mcm biasa. Tak tau nk ponteng mcm mana lagi dh, alasan apa nk bagi kat ustaz. Isnin the whole day x dtg sbb mlm ahad smlmnya penat g bersuka ria di VI ada Tattoo Nite. Rabu kelas pagi plak aku dh ponteng sbb celebrate birthday Naj mlm smlmnya tu. Adoi mcm mane plak aku nk mc on thursday. And then aku teringt Sarah kata die ada mc kosong frm HKL. Jadi that was one and only hope utk join dorg hking. Jadi aku pun join la g hiking kat KKB tu.
.
.
A night before g chillin which is hari Rabu mlm, Along sbg ketua kontijen telah menghantar msg kepada semua anak buah nya " esok get reaby by 8.30. Antara ahli yg join adalah Along, Borhan, Hadi, Adira dan Imal". Tapi mlm tu mcm biasa aku ngn Borhan smpt lagi merayau mcm kutu rayau smpi kul 3.30pg. Walhal esok nk bgn pagi n g hiking. Hoho. Nk wat cano, mmg suka main embum. hahaha.. mcm biasa jalan2 KL and si Borhan mlm tu tiba2 down (atas reason yg tidak boleh didedahkan sama sekali). And die nk mkn plak pagi2 buta. Yang ado and tetap ado, of all food on earth he choosed to eat Mc Donalds tgh2 pagi2 buta. Understood cause he was so damn frustrated. Haha..Then dlm kul 3.30pg kitrog balik umah.
.
.
Esok, as expected aku lmbt bgn. Along fetch aku bersama Borhan n Hadi and afta that g fetch Adira. B4 gerak ke KKB, kitorg duk melantak kat D'Mamak and siap tapau sbb kat atas sana xde food apa2 sbb dlm hutan. Jadinya mmg agak lmbt betolak ke KKB. Sampai2 sana mmg best, sbb xramai org. X byk kereta sbb kami mmg pilih time weekdays nk pegi. Kalau weekend mmg ramai smpi boleh cecah 200++ org. Fuhhh!!! Perjalanan dimulakan dgn Along sbg ketua komanden lead anak2 buah. Aku terpaksa duk belakang sekali sbb protect org2 depan spt Adira dan Borhan yg baru 1st time hiking.
.
.
Tak sampai separuh jalan, Kak Dira dh suruh stop sbb kaki die melecet. Semua kene stop and along tuka kasut ngn Kak Dira. Perjalanan diteruskan. Smpi check point 1,2,3, dan 4, Along mula mengah2. Dh x larat katanya walhal ni masuk kali ke-4 die pegi hiking kat KKB tu. Aku ngn Hadi masuk 2nd time. Semua org bagi support sbb perjalanan tinggal sket je lagi. Towards the end of the journey, Along n Kak Dira agak letih dan penat (mungkin faktor saiz badan). So perjalan jadi agak slow dan aku terpaksa bantu Along and Kak Dira everytime ada halangan2 besar spt sungai yg paras pinggan and batu2 tinggi. Si Hadi ngn Borhan dah kedepan terus menuju ke destinasi hey yeahh..
.
.
Akhirnya kitorg smpi di puncak yg mmg that is the end of the road. Atas tu ada air terjun yg best, and air die agak dlm. Hoho.. "Finally" jerit riang si Borhan yg excited. Sampai2 je, 1st thing to do, aku ngn Hadi kokor. Sbb thru out the journey xhisap rokok takut penat dan mengah2. Yang si Borhan dan Adira terus menuju ke air terjun. And kitorg mkn mknn yang di tapau dr D'Mamak td. And mkn dikawasan air terjun-fuh best!!. Aktiviti dlm air mmg best, kitorg main Psssttt.... Sambung2 cerita with own idea, Shred and mcm2 lagi. And ada gak si Borhan n Hadi ajar aku swim tp xreti. Terus balik tu my dad suruh masuk swimming class kat Sri Inai. hoho..
.
.
After few hours kat atas sana. Kitorg dh pack2 brg nk turun plak. Mcm biasa sume agak penat nk turun. "Boleh x mana2 helikopter dtg sini bwk kitorg turun" kata si Borhan. And that was the same words I used to use time 1st time dtg. haha. Tp sbnrnya ok je. Xpenat pun. Aku ngn Hadi lead the way. And kitorg terpaksa tinggal kan mereka2 di belakang sbb lmbt sgt. Aku kalau dh penat kene jalan2 laju. And kesian gak dorg sbb mengah2 n penat ditambah kaki Kak Dira yg melecet and Borhan melecet di celah kangkang. "terpaksa aku jln kangkang nok kalau kau nk tau" ujar Borhan tanpa segan silu kepadaku. Sampai2 bwh aku tross shoot ke toilet mandi2 bagai. Harum semerbak smpi ke toilet perempuan, kata Along. Haha vain gile dowh..!!!
.
.
Dh smpi kat kereta aku insist nk g lepak2 minum ke. Along xnk sbb die penat n mengah2 sgt. Apakah??? she said "that wud be the 4th and the last" hahaha.. Kak Dira plak "that wud b the 1st and the last".. yg lain2 ok jah. Kalau nk pegi lagi pun ok. Mmg best je aktiviti hiking mcm tu. Balik singgah 7E beli slurpy and drinks and terus balik umah. Khabarnya balik tu Kak Dira demam. Sian die. Aku balik mmg x tdo, mkn dan terus ngndap lappy and mlm keluar g ikea ngn Mama Baba and afta that g lepak ngn an (mlm td) smpi kul 4pg x silap. Hoho. Sekia itu sahaja yg bole dikongsi bersama. Bye..!!
.
.
p/s: mlm ni nk bersiap g rumah Rai ada majlis berinai sis die kawin, esok plak majlis resepsi di Taman Botani Putrajaya
.
.
Just Arrived
Borhan and Along (they are siblings)

Hadi Koh and Adira Adnan

Beginning of the journey

Right after reached the highest point (eating)

Smoking time

Look at the dark water behind. (sangat dalam)

Not at Borhan. How can he can terdampar like that if the water so deep.

Waterfall

Adira Imal and Borhan

Very Cold. Waterfall rawks!!

Adira Adnan with her sweet action

Adira, Hadi, Imal, Borhan and Along (kepala only)

Get ready to turun balik - sighs

No comments:

Post a Comment