Friday, June 19, 2009

At Last, Final and The End

Friday, 19th June 2009

Hari ini bangun subuh dlm kul 6.45. Lepas solat tdo kejap sbb nk g Uia dlm kul 830pg. Ouh yeah today got exam..final weyh. Tido3x, ingt nk bgn kul 8pg, tapi apakan daya aku terlmbt bgn setgh jam. Lupa nk suruh mama kejutkan. Bangun2 je teros g mandi nk bersiap. (mmg dh x sempat nk baca apa2. Mlm smlm ada la baca sket2 dlm 15mins pastu tdo)

Dh siap2, cium Hariz n Aqif yg tgh tdo, salam mama dan terus pecut laju menaiki Adam menuju ke Uia. Dlm perjalanan ke MRR2 plak, ada plak beberapa kete yg maha lembab nk mampuih..Adoi bikin gua tensi aja. Kereta Kancil kaler silver dan Saga BLM kaler hitam yg sangat lembab.

Aku berjaya potong kete2 yg maha lembab itu. "Like come on, pagi2 ni org nk g keje n class..kau bwk mcm nk makan angin..apakah???" Sampai dekat Ampg Point, aku nmpk ada satu kete ni yg cantik dan laju. "Pergggghhhhhh.......laju gile" - ujar ku ala-ala rempit. Rupa2nya kete Polis yg baru tu. Lancer yg laju cam kete Farah Abd Rahman (fara sure bangga). 1st time nmpk kete polis lancer yg baru tu on the road. Mmg cantik, cuma kaler dia cam hampeh sket.
..
..

Kereta Polis Malaysia


Sampai Shell b4 masuk Uia, aku g breakfast jap kat Shell tu (dahulunya Destina). Aku beli Nasi Lemak bungkus dan Air tin Milo. Panaskan dlm microwave dan mkn. Makan sorg disana sambil belek2 buku sket. Dh abes mkn aku chow..

Sampai Uia, budak2 dh berkumpul depan CAC. Aku carik mmbe2 aku. Sembang sket2 pasal final ni. Mcm #$%& aku x print exam slip. Adoii..ingt exam Arab x yah exam slip bagai. Sbb Arab je kot, mcm x penting. Tp aku buat donno masuk sajo. Time sis tu nk check akunya matrix card ngn exam slip, aku ckp exam slip saya xley print. Ada problem. Klise sgt weyh alasan aku.

Exam start kul 10pg abes dlm kul 12tgh hari. Its 2 hours paper. Hurm xlah susah sgt, n xlah sng sgt. Average ar. Kalau bg sape yg pandai tu, agak mudah kot. Dh jawab2, pandang kiri kanan sket, aku cam dh bosan duk dlm CAC yg sejuk itu. Dlm 1130 aku chow balik terus menuju rumah.

Hoho..Akhirnya abes jugak paper Arab aku. Lecturer aku mmg baik. Aku ponteng class dlm seminggu ada la dlm 5 kelas drpd 8. Mmg byk kali x dtg. N lecturer ni x bar org pun. Tu yg best. Ada few things yg aku xtau td, tp dia tolong. Tq. Doa yg baik2 sahaja lepas ini.

p/s: Hurm sdg menanti sem July yg penuh cabaran. Byk subject dan byk program. Hopefully everything will be fine. Amin

No comments:

Post a Comment