Friday, June 12, 2009

ada apa dengan Waizuri

Abis meeting dlm pukul 10pm. From Uia gerak Waizuri dulu, lepak2 n Sara nk pinjam notes. Dlm pukul 12mlm, nk gerak balik tiba2...
..
Sara : Apa kata kita buat makan2 nk esok??Aku masak. Since esok last day lepak Waizuri.
Imal : That's a good idea. Tapi nk masak apa erk??
Sara : Alah kita masak je apa2 yg ada dalam fridge tu. Ada ayam kot.
Imal : Okay nnt kita brainstorm nk masak apa. Inform yg lain2. Chow!!
..
Malam semalam plan yg dirancang menjadi. Tapi aku smpi lmbt. Plannya nk dtg ptg afta class. But since class pun aku ponteng, maka malam la jawabnya.
..
Imal : Weyh nk join x Waizuri mlm ni?
Borhan : Ada apa??
Imal : Sara nk buat makan2.
Borhan : Ouh sempena apa? I mean ada apa2 occasion ke?
Imal : Tah Sara saje nk buat since last day kat Waizuri (due to certain reasons)
Borhan : Ok see 1st. Aku byk scandal nk layan mlm ni - ini cuma penambahan bagi menyedapkan jalan penceritaan. Hoho. I like!~~~~
..
Borhan pun setuju nk ikot. Plan asalnya nk masak sama2. Tapi afta Maghrib nk bertolak, call Sara. Sara kata die tgh masak...
..
Imal : Down aku lmbt, ingt nk masak sama2.
Sara : Ala sayang, sorry. Lmbt sgt. And aku ingt tetamu dtg aku yg serve korg.
Imal : Ok xpe then. Aku dh gerak ni. Nak amik Borhan jap.
..
Kami memecut laju sampai Adam tersenak dek kerana 'lebihan muatan' (nk wat cano, terima je lah). Sampai2 je menu telah terhidang dihadapan mata. Menu yg dimasak oleh Sara:
..
- Tomyam Ayam
- Ayam Sambal
- Sayur Kobis kot (x pasti tajuknya)
- Sambal Tempoyak
- Bubur Cacar
..
Kami pun dgn seleranya makan x hingat. Hoho. "tak payah aku g NZ beli chicken wing" bisik Borhan kepada Imal. Afta mkn, Sara ajak mandi pool.
..
++ Borhan rasa rendah diri kerana dia tidak membawa baju mandi.
++ Imal juga, namun Imal pinjam seluar dan baju dr Sara
++ Borhan cuba beberapa helai, akhirnya dpt (cute blue boxer with jambu pink shirt)
++ Imal juga dpt baju mandi yg sesuai (shorts and man united jersey) - HELL YAH MAN U!
++ Sara pakai her own baju - duhh!!
..
Kami ber3 terjun ke dalam pool. Daripada pukul 10.30 mlm smpi la 12.00 mlm. Dalam kul 11 lebeh, si Naj dtg nk makan katanya. Lapar. Awal2 suh dtg xnak. Naj lepak jap ngn kami ditepi pool "aku x boleh masuk lah nok, bulan mengambang" katanya kepada kami. hoho. Lepas naik dr pool, kami mandi bersiap di Waizuri. Lepas masing2 dh mandi, tiba..
..
Borhan : Weyh tiba2 aku lapar weyh.
Imal : Haah dowh (dgn nada rempit)
Sara : Jom la mkn!!
Borhan : Sara bubur cacar td ada lagi kan. Nak lah.
Sara : Ada. Roti pun ada. Bole buat french toast.
Borhan : Ok gak.
Sara : Frise pun ada. Nak goreng x?
Borhan : Nak (nada riang bagai kanak2 di Africa)
Naj : Aku lapa nok. X makan lagi.
Imal : Takpe Naj, biar aku masak utk kau.
..
Juadah selepas mandi pool..
..
- French Toast (thx min tlg buatkan)
- Roti dan Sambal
- Sambal ikan bilis (imal masak)
- Sunrise egg (imal goreng)
- Nasi putih
..
Hoho.Byk gell mkn hari ini. Bukan kitorg ber4 je yg makan, adik Sara si Min pun makan bersama rakan2nya.
..
Abes makan sume dh ngntuk nk tdo. Sara sambung buat assignmentnya dibantu oleh tenaga pengajar dr Uum (Encik Borhan). Min dan Imal tgk tv. Kawan2 Min dlm bilik (dont ask what they were doing cuz idk). Si Naj dh terbongkang.
..
Plan nya mmg nk tdo Waizuri je but since Borhan kene balik, jadi terpaksa batalkan hasrat. Kenangan indah di Waizuri tidak dpt dilupakan. Waizuri byk berjasa. Waizuri lah tempat kami melepak sambil study last semester. Waizuri segala2nya. Kini Waizuri tinggal kenangan (only for temporary - subject to Cik Sara). "hopefully that would not be the 1st and the last" ujar Borhan.
..
info : Waizuri adalah rumah kedua Cik Sara di seksyen 5 Wangsa Maju. Its a condominium. Rumah ini mmg kosong kerana tiada penghuni. Boleh dikatakan sbg Rumah Hinggap. Kelengkapan yg cukup dan sgt selesa (fully furnished). Kelengkapan spt :
..
- Televisyen
- Astro
- Refrigerator
- Washing machine
- kitchen
- 4 Rooms with air-cond
- 2 Toilets with heater
- Hall with furniture
- Dining room with dining table
..
Sekian, terima kasih.
..
p/s: kalau overnite, xtau g mana, mmg lepak Waizuri je. Hoho. Ouh yeah, Sara masak mmg sedap. Dh smpi tahap 'wajib kahwin' tau. haha.. ~~~~ teringin nk makan masakan Rai.. =)

No comments:

Post a Comment