Tuesday, June 30, 2009

Awan dibelasah???

Fuhh... apakah?? kenapa title entry kali ini agak ganas?? Awan?? siapa Awan? Awan is my lil brother?? Dia dibelasah?? Oleh siapa?? kenapa??
..
Ini ceritanya...
..
Tadi Aku, Abang, Mama dan Baba pergi keluar. Awan xnk ikut. Malas katanya. Baba mcm dh nk marah sbb dia xnak ikut. "Mesti die nk merayap" ujar baba..
..
Kitorg pergi The Mall and then singgah di Wangsa Maju dinner di Domino's pizza sbb lapar. Balik drpd dinner, dlm kereta Baba agak angin dgn prestasi study Awan. Baba emos sekejap, yg kene tempias adalah Aku ngn Abang. Kami agak pissed off sbb terkena tempias dek kerana sikap Awan yg malas belajar..
..
Sampai dirumah..
..
Awan ngn kakak duk melantak Pizza yg kitrog bawak balik utk mereka. Aku ngn abang masih lagi 'panas' dek kerana tempias amarah Baba terhadap Awan.
..
Sedang Awan mengisi borang sekolah yang tah apa2, lalu aku memanggil Awan..
..
Imal : Awan, masuk bilik jap..
Abang : Awan meh sini jap..
++Kami berdua agak emos dan pissed off
..
Lalu Awan masuk bilik. Aku terus mengunci pintu bilik khuatir kehadiran Mama dan Baba. Aku menyuruh Awan duduk diatas lantai. (ala-ala ragging junior time sekolah asrama dulu laa)
..
Awan dgn muka selamba terus duduk di atas lantai. Abang pun amik 'port', begitu juga aku. Lalu..aku terus memberi awan Kad Uno lantas suruh awan shuffle Uno tu. Kami bertalilat tamplom.. Imal jalan dulu... (kami ajak Awan main Uno. Kunci bilik sbb khuatir Mama dan Baba marah..huhu)
..
Lantas kitorg pun main Uno..hahahahaah..main 4 game weyh..abang terkial-kial sbb xreti sgt main. Aku ngn Awan guide abang sepanjang 'tournament'..
..
Berikut merupakan keputusannya..
..
Match pertama:
1st place : Imal
2nd place : Awan
3rd place : Abang
..
Match kedua:
1st place : Imal
2nd place : Awan
3rd place : Abang
..
++ Gila loser siot abang.. huhu
..
Match ketiga:
1st place : Awan
2nd place : Abang
3rd place : Imal
..
Match keempat:
1st place : Awan
2n place: Abang
3rd place : Imal
..
++ 3rd and 4th match Imal kalah sbb Awan dan Abang men tipu.. hoho.. Lagipun momentum juara dah xde..(alasan je tu)
..
Hahaha..ini lah kisah Awan dibelasah. Bunyi mcm Awan dipanggil utk dibelasah. Tgh main, 3 4 kali pintu diketuk oleh Mama dan Baba. Tapi kitorg coverline ckp Imal ngn Abang je main. Huhu..
..
p/s: Apakah????
..

No comments:

Post a Comment