Monday, May 4, 2009

weekend activity - chillin at kkb

last saturday mmg x disangka2 aku boleh ikut along ngn kawan2 office die pegi hiking kat Kuala Kubu Baru. Dorg nk mandi air terjun. Jadi nk smpi ke air terjun tu, kitorg kene berjalan dlm hutan yg penuh dgn semak samun, pokok2 besar, lecak2 sume dan kitorg kene lintas sungai dan tidak dilupakan panjat batu dan pokok2 besar.fuhh!!!!

itu adalah gambaran along kepada aku apa itu hiking, activity yang dimaksudkan. Knowing me aku mmg malas masuk2 hutan, lecah2, redah sungai and panjat2 ni.mmg xsuke.nnt xselesa selipar n kasut masuk air lah, seluar basah lah, maklumlah org kl.mmg aku xsuke. Tapi si along ni insist jugak utk aku join dorg pegi chillin tu. Jadi aku pun decide nk pegi.

Pagi2 buta hari sabtu tu aku msg along. Jadi atau tidak nk g hiking ni. Along kata jadi. Aku pun on jah. Nk tau sbb apa aku nk ikut walhal activiti die susah dan leceh. Sbbnya adalah aku dh observ peserta2 yg join sumenya bagak2 dan godang2 belaka, lagi besar daripada aku. yang si Along ni sah sah la mcm dugong, kak ema plak mmg besar dr along ditambah pula dgn sara kong yg besarnya x hingat. jadi dlm mind aku, godang2 ni boleh hiking n tahan aktiviti lasak y not aku try. nk kata nnt aku xlarat, mcm mane godang2 ni sume boleh buat sbb dorg dh few times pegi.jadi MOJ (mak ok jah).kitorg betolak ke KKB dr umah kak ema.

sampai sana mmg ramai org.weekend la pulak.lepas je register,mmg apa yg diceritakan oleh along, mmg benar2 belaka.omG kasut aku basah, suar aku kene lecak sume.shoooottttt!!! mula2 aku mcm down.nk balik sume. "this would be the first and the last" - itu ayat aku ketika dlm perjalanan ke air terjun.haha.tp lama2 mcm best.tp sian kak ema,spt dijangka die dh mula penat.seorg godang dh kecundang.tp kitorg beri dia semangat.muahahaha.yg aku pelik 2 lagi godang2 tu relax je.si along ngn sarah kong sgt kuat.yg xtahan si along lead erk perjalan ke air terjun.hohohoh kagum..... muahahahahaha

sementara smpi ke point terakhir kitorg kene redah dlm 4 ke 5 sungai.mmg best ar.akhirnya kitorg smpi dekat dengan air terjun(tp xsmpi lagi but almost there).tp memandangkan ramai sgt yg dtg ke sana,jadi kami mengambil keputusan utk stay kat check point tu sbb kalau naik lagi mmg ramai atas tu.n according to those yg penah pegi, atas tu mcm sempit sket.so kitorg lepak kat check point terakhir tu je.tp njoy gak situ air die best,redup di bawah pokok2 yg godang2 mcm along, kak ema n sarah kong. ouh yeah asik mention yg godang2 je lupa pulak ada peserta yg x godang, iaitu aku yg tough, kak nor yg slim dan lee yg maintain.hoho.kami pergi berenam.

overall chillin kat situ mmg best.afta few hours kat situ kitorg start turun kat check point 1st.laluan yg sama, sempit,semak samun,sungai dll.tp best.bile dh smpi bawah, dah mandi2, aku cam tarik balik kata2 "this would be the first and the last".. sbb best je aktiviti mcm ni.cuma aku xterdedah sgt ngn camping2 n masuk2 hutan ni.org kl la plak.muhahahaha.. jadi sampai disini saja ceritanya ya.nnt aku upload gmbr2.skang gmbr2 bersepah.ada kat sarah kong, kak erma dll.. ok?? babai

+ saranan kepada anda, pegi la chillin kat kuala kubu baru tu.best dowh!!!

1 comment: